Viktiga vänner på Stora Coachingdagen

Stora Coachingdagen närmar sig med stormsteg. Den 13 maj kl 08:30 slår vi upp portarna på Westmanska Palatset i centrala Stockholm. Här presenterar vi våra sponsorer som valt att stötta oss i denna satsning. Utöver vår huvudsponsor Leapfrog är det dessa sponsorvänner som är med:

Vår huvudsponsor på Stora Coachingdagen är Leapfrog

Träffa vår huvudsponsor under Stora Coachingdagen, Leapfrog, med ägaren Catharina Linnet i spetsen. Hej Catharina! Vad fick er att vilja vara huvudsponsor? -Det känns som en självklarhet – vi uppskattar enormt mycket det arbete som ICF Sverige gör – som sker helt på volontärbasis. Det är helt fantastiskt tycker vi. Vi delar ICF värderingarna runt kvalitet och professionalism och tillsammans hjälps vi åt att upprätthålla just det i vårt coachyrke. Vi är verkligen stolta över att vara huvudsponsor. Vi lever i en föränderlig tid. Vad gör ni för att hänga med i utvecklingen på Leapfrog för att ligga i framkant?

Save the date! Stora Coachingdagen är tillbaka.

Dags för Stora Coachingdagen den 13 maj i Stockholm.   Måndagen den 13 maj startar International Coaching Week (ICW). Samma dag arrangerar vi Stora Coachingdagen i Stockholm. Boka redan nu in detta datum. Vi kommer att hålla till på det centralt belägna Westmanska Palatset i Stockholm. Förmiddagen är förbehållen medlemmar i ICF och under eftermiddagen är externa deltagare välkomna. Det kommer att bli intressanta talare, paneldebatter, minimässa och mycket mer. Mer information kommer. Vi kommer att presentera innehållet löpande fram tills den stora dagen den 13 maj. Som sagt: Save the date!

Coachande Handledning

Häng med in i en Coachande handledning! Coachande handledning växer i Sverige, inte minst eftersom ICF’s nya teamcoaching-certifiering kräver det. I den här filmen visar vi hur en individuell coachande handledning kan gå till och du får ta del av vilken typ av ämne som kan passa, vilken typ av frågor som ställs och hur samskapandet mellan handledare och coach kan se ut. Vi lär och utforskar tillsammans, ett strålande sätt att utvecklas som coach.

Den senaste forskningen om coachingens effekter på ledarskap och individers Utveckling

Av Niclas Bjälkenborn, ACC, styrelseledamot med ansvar för forskningsfrågor. Jag skall i denna korta artikel försöka sammanfatta forskningsläget kring coaching och dess effekter i allmänhet men i synnerhet för ledare och chefer. Coaching har under de senaste åren etablerat sig som en kraftfull intervention för att främja ledarskap och personlig utveckling. Studier av experter som Erik De Haan, David Gray, Sally Bonneywell, och andra, ger insikter om hur coaching kan ha en djupgående effekt på chefer och ledare. I den här artikeln kommer vi utforska evidensen bakom coachingens positiva påverkan på ledarskapet, baserat på forskning från några av de mest

Medlemsbrev 2023-09-20

Medlemsbrev 2023-09-20 Hej ! Äntligen är höstterminen igång för ICF Sweden Charter Chapter. Vi har rivstartat med flera webinar och ännu fler spännande framför oss. I det här medlemsbrevet finner du information om följande: • Strategiarbetet • Vad tycker våra medlemmar • Era åsikter visar vägen • Ses vi live på Personal- och chefsmässan (inkl. bokhyllan) • Vi söker fler volontärer   Strategiarbetet ICF Sweden Charter Chapter är en del av ICF Global, det är därför en självklarhet att vår strategi ska gå hand i hand med den övergripande strategin som du ser på bilden nedan.   När styrelsen skulle

Teamcoachens uppgift är att göra sig överflödig.

“Teamcoachens uppgift är att göra sig överflödig.” Teamcoaching, tre experter delar med sig av sin erfarenhet. Vi har intervjuat 3 av Sveriges mest rutinerade teamcoacher kring nyttan av teamcoaching, vilka förutsättningar som krävs för ett lyckat resultat, hur en teamcoachingsprocess går till, vilka fällor som finns och vad som trendar i branschen. De delar också med sig av sina bästa teamcoachingstips.          Möt Anja Lindberg, PCC, som både coachar team och leder utbildningar i team- och gruppcoaching, Britt Weide, MCC, som coachat team i snart 20 år och Anna Sanderoth Vilkas, MCC, med bakgrund som ledare sedan 1995 samt som teamcoach sedan

Min coachresa – Klas Jansson

Coaching är en bransch som bygger på en gemensam metod med tusentals tillämpningar. Coachens roll är inte att vara experten i samtalet. Det är du som blir coachad som vet det du behöver veta för att nå dina mål. Din coach stöttar dig i att utforska de möjligheter och hinder just du står inför. I ett coachsamtal är det du som klient som har talutrymmet och ni är båda fokuserade på dig, ditt utforskande och dina lösningar.  Professionella coacher tonar ner sig själva och fokuserar på dig. Din coach blir din personliga och professionella samtalspartner.  Men vilka är vi egentligen?