Först vill vi rikta ett stort tack för att du ställer upp som volontär för ICF Sverige. Vi har respekt för din tid och uppdraget bygger mycket på ditt egna engagemang. Har du valts in på årsmötet är perioden för ditt uppdrag beslutat  i samband med det. Tillhör du någon annan gruppering ser vi gärna att du är med som volontär under minst två år då det tar några månader att komma in i rollen.

På denna portal har vi samlat viktig information för dig som volontär. Det är styrelsen för ICF Sverige som tillsammans ansvarar för innehållet i denna portal så hittar du något som du anser är fel eller saknar du något som du anser borde finnas här så hör av dig till styrelsen@coachingfederation.se

Vårt bästa tips är att du bekantar dig med innehållet på denna portal, surfar runt på hemsidan i övrigt samt tar dig in på Google drive för att även bekanta dig med strukturen och innehållet där. Instruktionsfilm för det hittar du här på volontärsportalen på sidan Mailkonto

Viktig att känna till för dig som volontär

Som volontär representerar du ICF:s organisation och varumärke. Nedan har vi tagit fram 3 dokument som är centrala att som volonrär känna till och tillämpa!

A. Som volontär delar du ICF:s Vision, Mission Kärnvärden, Strategiska inriktning

B. Som volontär tillämpar du de fastställda Etiska riktlinjerna för volontärer

C. Konfliktlösningsprocess för ICF:s chapters

Som volontär får du

• Möjlighet att påverka och utveckla ICF Sverige med dina tankar och idéer.
  • Möjlighet att utveckla dig inom områden som du även kan ha användning av i andra sammanhang.
  • Tillgång till ett härligt gäng volontärer som alla brinner för att sätta ICF och professionell coaching på Sverigekartan.
  • Engagera dig i ämnen och aktiviteter som du tycker är kul och inspirerande (en förutsättning i volontäruppdrag).
  • Extra rabatter på vissa av våra svenska event.
  • Tillgång till ICF Sveriges Google Drive där vi sparar material som underlättar i ditt uppdrag.
  • Tillgång till flera verktyg i Googles portfölj för att underlätta ditt volontärarbete.
  • En personlig @coachingfederation.se mail som du använder i alla sammanhang där du representerar ICF och ICF Sverige. (Ger dig access till Google Drive mm och påverkar således inte dina privata konton)
  • Synas på hemsidan under OM ICF Sverige med länk till din profil i “sök coach” på hemsidan.
  • Möjlighet att ange ICF Sverige och den titel/roll som tillhör ditt uppdrag i din LinkedIn profil under erfarenheter.

TILLSAMMANS GÖR VI STÖRST SKILLNAD!